De Nederlandse Triathlonbond (NTB) wilde haar merk te versterken. Ze wilde meer herkenbaarheid, een sterker imago, nog meer mensen verbinden aan de mooie triathlon community én ze wilde gemakkelijker sponsoren aan zich verbinden. Om dat te bereiken kan het uitzetten van een campagne erg effectief zijn.
Wij ontwikkelden concept en ontwerp van onderstaande campagne ‘Wij zijn TriatlonNL’.
Drie pijlers
De NTB wilde in de campagne drie pijlers van de NTB belichten: de professionals, de jeugd en de officials. De foto’s zijn gemaakt door de NTB zelf, uit het leven gegrepen, met echte triathlondeelnemers in de hitte van de strijd en het moment van hun bijdrage. Dat zie je, en dat geeft de campagne kracht, zeker in samenhang met de telkens weer terugkerende header ‘Wij zijn triathlonNL’ en ‘Ik ben triatlonNL’.
Diverse communicatiekanalen
De campagne is uitgewerkt en uitgezet in diverse communicatiekanalen. Op social media, op de website van de NTB, een advertentielijn voor magazine Transition en de magazine van de diverse sponsoren, posters, beachflags, flyers enz. De campagne loopt vanaf maart 2017, dus al bijna twee jaar. Voor ons een mooie opdracht in een prettige samenwerking, met een resultaat waar we trots op zijn!